Deklaracja dostępności

Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu, kontakt@condskopanie.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 811 06 23. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dojazd do siedziby Centrum Opieki nad Dzieckiem w Skopaniu – ul. Leśna 2

W odległości ok. 700 metrów od wejścia głównego do Centrum znajduje się przystanek autobusowy zlokalizowany przy drodze głównej (872) ul. Jana Pawła II.

Dostępność wejścia

Do budynku prowadzą dwa wejścia, ogólnodostępne w godzinach 6:00–22:00. Drzwi zapewniają bezproblemowe poruszanie się na wózkach inwalidzkich, jednak brak wyposażenia w pochylnie oraz linii naprowadzających. Obecnie planowana jest inwestycja w dostosowanie budynku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Dostępność parkingu

Centrum posiada parking ogólnodostępny, na którym nie wyznaczono specjalnego miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Ze względu na działalność Centrum (przebywające w budynku małoletnie dzieci), należy zachować szczególną ostrożność przy parkowaniu pojazdu.

Dostępność toalety

Na każdym piętrze budynku znajdują się toalety dla interesantów. Toalety nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku

Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wejściu osób niepełnosprawnych do budynku są pracownicy Centrum, a także kadra wychowawcza placówek opiekuńczo–wychowawczych mieszczących się w budynku.

Utrudnienia

W planach jest budowa windy przy jednym z wejść do budynku; obecnie wymagana jest pomoc drugiej osoby.

Pomoc w pokonywaniu większych barier w danym budynku

W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki Centrum istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsłużenia interesanta w dogodny dla niego sposób.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Obsługa osób słabosłyszących

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. Nr 209, poz. 1243) informujemy, że dla osób słabosłyszących lub niesłyszących dostępne są następujące formy komunikacji:

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 2020.426 z późn. zm).

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz.U.2017.1824).

Wejścia (drzwi) zapewniają bezproblemowe poruszanie się na wózkach inwalidzkich. Pochylnie oraz linie naprowadzające – obecnie brak.